Search This Blog

"A teacher is someone who takes your hand, touches your heart and opens your mind..........."

21 July 2011

Takut Tengok Awan, Suka Lihat Pelangi...

Saya sangat suka lihat pelangi, tapi memang susah nak rakam gambar pelangi. Kadang tu setahun belum tentu berbetulan pelangi akan merentasi dilangit persekitaran kita. Ini adalah satu-satunya pelangi yang kebetulan sempat saya snap.

Sungguh cantik..........terasa makin dekat kepadaMu.

Awan memutih dilangit yang membiru, cantik, tp hati sayu memandangnya. Ku tak boleh merenungnya lama-lama. Pelbagai perasaan berbaur-baur. Kagum dengan yang Maha Pencipta. Allah hu Rob......

Suatu hari di persekitan ku, cuaca mendung langit gelap , ada kilauan cahaya disbalik awan hitam yg tebal, bagi ku ia adalah satu pemandangan yang menakutkan. Tapi saya sempat snap gambar. Teringat akan kebesaranNYA.....Allah hu Akbar!

Sejak dari kecil lagi memang saya takut melihat awan....macam-macam akan tergambar dalam kepala apabila melihat awan yang berbagai bentuk dan yang pelik-pelik.....hurrrrmmmm. kadang2 nampak seram. Tidak tahu lah dgn orang lain, bagi saya ia kadangkala mendebarkan. Takut akan bencanaMu , ya Allah.

Imaginasi ku bergerak pantas, sepantas awan yang bergerak,......fikiran jadi tidak keruan, sehingga kembali tunduk ke bumi. Pelik, perasaan ku ini .......

Kilauan cahaya disebalik awan menampilkan satu suasana yang indah walau cuaca mendung.

amazing...............menakjubkan tapi mencemaskan. Ini hanyalah apa yang ku rasa. Yang pasti kebijaksaan manusia tidak akan dapat mengatasi KEKUASAAN dan KEAGUNGAN Tuhan Yang Maha Esa.

1 comment:

  1. gue takut banget kalau melihat pelangi nggak tau kenapa.....apalagi pelangi di malam hari hiiiiiiiiiii serammmmmmm

    ReplyDelete